fot. 1. Mały odprysk
Nasze usługi:
Są dwa rodzaje usuwania tego typu uszkodzeń. Pierwszy zastosujemy przy płytszych uszczerbkach (fot.1) gdzie ze względu na brak możliwości uzupełnienia ubytków polimerem trzeba uszkodzenie zeszlifować i spolerować. Drugim sposobem jest uzupełnienie ubytku polimerem i stosuje się go w przypadku odprysków dużych tzw. „Oczek” (fot.2). Takie duże odpryski najczęściej spotkać można na czołowych szybach samochodowych. W tym wypadku nie ma mowy o szlifowaniu szyby, bo można by ją po prostu przeszlifować na wylot.
Przy okazji dobra rada dla osób chętnych na taką naprawę. Nie należy zwlekać z taką naprawą. Dotyczy to szczególnie czołowych szyb samochodowych. Chodzi o to, żeby odprysk zbytnio się nie zabrudził, bo może być kłopot z jego doczyszczeniem a co za tym idzie w szybie po naprawie będzie widoczny pozostawiony tam brud.
Odpryski krawędziowe jak sama nazwa wskazuje powstają na skutek uszczerbienia kawałka szyby przy jej krawędzi. Ze względu na ryzyko pęknięcia szyby przy naprawie, uszkodzenie usuwa się powoli metodą delikatnego szlifowania szkła.
Szkło przy szlifie nie może nagrzać się bardziej niż 20% wartości temperatury pozostałego obszaru szyby. Uszkodzenia te usuwać można z szyb o grubości nie mniejszej niż 10mm. Aby naprawa miała sens ekonomiczny wymiana szyby nie może być tańsza niż 500 zł.